>

Boktips

Tänkte tipsa om lite böcker som jag har läst/läser (jag håller på med tre-fyra böcker samtidigt):

- Harry Potter, bok 1-7
Många av er har säkert läst dem, och resten av er hört om dem, så en förklaring känns överflödig...
Mina favoritböcker! Fantastiska. :D
- The twilight saga
Ni har säkert läst eller hört om denna också... Fantastiska! Stephenie Meyer beskriver känslor och relationer väldigt bra. :D
- Eragon
Kanske har du läst denna, men kan berätta kort att den handlar om Eragon, som hittar en mystisk sten som visar sig vara ett drakägg. Mycket spännande äventyr!

- Svärdet och spiran
Har inte kommit så jättelångt än, men en bra bok i alla fall. Ganska enkelt språk, så jag skulle nog kalla den relativt lättläst. Men den är ändå en bok för lite äldre (typ tonåring och uppåt), tycker jag. Den får katedralbyggen att bli intressanta!

- Sanne - Gatubarn
Läste denna senast för några år sen, och första gången var på mellanstadiet. Skulle säga att den passar alla åldrar, för innehållet är väldigt intressant. Handlar om gatubarn i Köpenhamn, och främst om Sanne, 13.

Tack för mig

Postad i: Allmänt Kommentarer (0)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: